U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.
De fietsen die op de website staan, zijn ook te verkrijgen in onze fietsenwinkel in Utrecht. Hier kun je de fiets uitproberen en helpen onze verkopers je graag aan de juiste fiets. Het kan zijn dat de kleur van jouw keuze niet in de winkel staat, deze hebben we dan wel voorgemonteerd op voorraad in ons magazijn.
Wil je de fiets rijklaar meenemen, dat kan! Dit duurt ongeveer 30 minuten. Voor het rijklaar maken van de fiets rekenen we €24,95.
Nee, het is niet mogelijk om je oude fiets in te ruilen. Dat komt omdat wij in onze fietswinkel in Utrecht en via onze webwinkel alleen nieuwe fietsen verkopen.
Nee, wij verkopen alleen nieuwe fietsen.
Ja, je kan bij bikefactory veilig bestellen en betalen, bijvoorbeeld via iDEAL. Koop je de fiets toch liever in onze winkel? Onze winkel is 7 dagen per week geopend.
Heb je bij het bestellen van je fiets gekozen voor verzending via PostNL? Dan verstuurt PostNL je een e-mail met track & tracecode per e-mail. Deze krijg je meestal in het begin van de avond. Heb je deze niet ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice.
Ben je nieuw met het bestellen op het internet? Dan staan wij natuurlijk voor je klaar. Onze vriendelijke klantenservice doorloopt met je het gehele proces aan de telefoon zodat je toch je fiets kunt bestellen via onze website en snel kan genieten van je fiets of accessoire.
Bij ons is het helaas niet mogelijk om in termijnen te betalen.
Sommige fietsen zijn net een maatje te groot om in een doos te leveren en vergen specialiste kennis voor de afmontage. Dit betekent dat we je fiets rijklaar maken en dat jij je fiets netjes afgemonteerd thuis geleverd krijgt. Bij levering raden we je aan om de fiets even goed na te lopen, zodat hij aan jouw wensen voldoet. De garantie op de afmontage is geldig voor 30 dagen.
De volgende fietsen worden rijklaar geleverd:
De verzending kan vanwege de grootte van afgemonteerde fietsen wat langer duren dan normaal. Heb je nog vragen over je fiets? Laat het ons weten. We zijn doordeweeks van 09:00 tot 17:00 bereikbaar via de klantenservice.
Helaas kunnen wij bij onze transporteur niet aangeven of de bestelling alleen bij het huisadres wordt geleverd. Dit betekend dat de fiets ook bij uw directe buren wordt aangeboden, wanneer u niet thuis bent.
Onze fietsen worden voorgemonteerd in doos bij je thuis afgeleverd. De fiets en -accessoires worden voor verzending zorgvuldig in een op maat gemaakte doos gedaan en gereedgemaakt voor verzending met PostNL. Thuis hoef je slechts enkele onderdelen te monteren, zoals zadel, trappers, voorwiel en het stuur, zie de algemene montagehandleiding.
Heb je gekozen voor rijklaar afleveren? Dan zorgen we dat de fiets rijklaar wordt afgeleverd en kan je meteen na levering op je fiets wegfietsen.
Wij laten onze fietsen bij je thuisbezorgen via PostNL. PostNL geeft geen indicatie op welk tijdstip je fiets wordt geleverd. Wel kun je je bestelling volgen via de website van PostNL, gebruik hierbij je unieke PostNL-track & trace code die je ontvangt per e-mail van PostNL. Neem voor meer informatie over de verzending contact op met onze klantenservice.
Verzending van een nieuwe fiets bij ons is altijd gratis binnen Nederland. Bij het afrekenen worden de juiste verzendkosten gerekend per land.
Kies je voor betaling met iDEAL, creditcard of onder vooruitbetaling, dan rekenen we geen extra kosten.
Is je fiets defect? Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@bigline.nl of kom langs in onze winkel te Utrecht. Meld via dit emailadres dat er iets is met je artikel en vermeld daarbij je ordernummer of aankoopbewijs samen met een beschrijving van het defect indien mogelijk met foto's.
Wanneer je een fiets koopt bij ons krijg je uiteraard de volledige fabrieksgarantie. Het jaar waarin de fiets is geproduceerd is vaak bepalend voor de garantietermijn. Deze termijn gaat in op de datum van aankoop door de consument. Deze garantie wordt de eerste eigenaar geboden en is niet overdraagbaar. Wil je aanspraak maken op deze garantie? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Kijk voor meer informatie op onze pagina over garantievoorwaarden.
Monteer eenvoudig je fiets met de Montagehandleiding van Popal fietsen Nederland. Hierin staat eenvoudig en stapsgewijs uitgelegd hoe je je fiets in elkaar kan zetten.
Hoe verwijder ik de oude handvatten?
Wil je de oude handvatten niet meer bewaren? Snij of knip ze dan van het stuur af.
Wil je de handvatten wel bewaren? Dan kan je deze het beste met kracht en in een draaiende beweging van het stuur afhalen.
Hoe monteer ik de nieuwe handvatten?
Spuit de binnenzijde van de handvatten licht met spuitlijm, tectyl of haarlak in. Dit maakt dat de handvatten nat en glad worden en makkelijk over het stuur te schuiven is. Laat de handvatten drogen en nu zitten de handvatten vast. Zorg wel dat de handvat ontvet is voordat de nieuwe handvatten gemonteerd worden.
De fiets wordt geleverd zonder gereedschap, omdat de fiets gemonteerd wordt met veel gebruikt gereedschap. Om de fiets te kunnen monteren heb je steeksleutels, schroevedraaiers en eventueel een inbussleutelset nodig.
Een framenummer is een code die ingeslagen of gegraveerd is op het frame van het voertuig. Ook is het mogelijk dat de code op een plaatje staat wat op het chassis (of frame) gemonteerd is. Deze staat vaak onder de trapas of boven het voorspatbord.
Is elk framenummer uniek?
Een framenummer is bedoeld om de fiets te kunnen herkennen. Het nummer hoort dus echt bij jouw fiets en mag niet overgezet worden op een andere fiets.
Worden framenummers ergens geregistreerd?
Als eigenaar dien je zelf je framenummer te noteren, en indien nodig voor de verzekering ook het sleutelnummer van het ART-goedgekeurde slot. Alle gestolen fietsen staan geregistreerd in het Fietsdiefstalregister. Is je fiets gestolen en weer teruggevonden, dan kan de politie vragen om je framenummer om te controleren of de teruggevonden ook echt jouw fiets is.
Bij ons koop je veel verschillende soorten fietsen, waaronder fietsen met trapondersteuning. Fietsen met trapondersteuning zijn erg handing omdat je minder hard hoeft te trappen in vergelijking met een fiets zonder trapondersteuning. Maar de hulpmotor zorgt er wel voor dat je conditie achteruitgaat omdat je minder inspannend bezig bent.
Hieronder staan een aantal redenen waarom jij een fiets met elektrische hulpmotor zou aanschaffen.
1. De elektrische fiets is een uitkomst voor mensen die vanwege hun gezondheid niet meer op een gewone fiets (snel) kunnen fietsen.
2. Voor jongeren met een hectisch leven kan het rustgevend zijn om het op een elektrische fiets kalm aan te doen.
3. Mensen die 10 tot 20 kilometer van hun werk (of school) wonen. Met een elektrische fiets hoef je niet eerder van huis omdat je tegenwind hebt. Je rijdt met een constante snelheid zonder dat je ervan gaat zweten. En zo kan je eenvoudig de auto laten staan.
4. Voor mensen die in heuvelachtig gebied wonen en vanwege de klimmetjes de auto pakken.
5. Fietsers die veel gewicht met nemen. Zoals volle booschappentassen of een paar kinderen achterop, met een elektrische fiets krijg je bij het optrekken net dat steuntje in de rug.
Sinds 1 oktober 2006 is de verplichte Wettelijke Aansprakelijkheid Motorvoertuigen verzekering voor elektrisch ondersteunde fietsen afgeschaft. Hierdoor hoef je een dergelijke elektrische fiets niet meer verplicht apart te verzekeren met betrekking tot aansprakelijkheid. Deze valt onder je particuliere aansprakelijkheidsverzekering (AVP), kijk hiervoor bij de polisvoorwaarden van je verzekeraar.
Ja, je elektrische fiets kan worden verzekerd via ons. Kijk voor meer informatie op onze website bij Verzekeren. Hier staan ook de voorwaarden van de verzekering.
Heb je vragen over de fietsverzekering? Neem dan contact op met onze klantenservice, die helpen je graag verder.