Verzending en bezorging
Voor standaard fietsen en kinderfietsen (Nogan, Popal, Supersuper en Volare), fietsaccessoires, fietsonderdelen en fietskleding geldt: voor 15:00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.
Let op: fietsen van het merk Volare hebben op vrijdagen een afwijkende levertijd. Op vrijdag voor 11:00 uur besteld is dezelfde dag nog verzonden.
Let op: voor fietsen van de merken Loekie en Alpina geldt een levertijd van 1-2 weken indien de fiets van uw keuze op voorraad is.
Bestel voor 15:00 uur op | Eerste bezorging op: |
Maandag | Dinsdag |
Dinsdag | Woensdag |
Woensdag | Donderdag |
Donderdag | Vrijdag |
Vrijdag | Maandag |
Zaterdag | Dinsdag |
Zondag | Dinsdag |
- Voor fietsen die rijklaar geleverd worden geldt een levertijd van 2-5 werkdagen
- Volare fietsen worden op vrijdag tot 11:00 uur (i.p.v. 15:00 uur) dezelfde dag verzonden.
Bij Bike.nl wordt je aankoop gratis thuisbezorgd bij besteding vanaf €50,-. Fietsen worden zelfs altijd gratis verzonden! Is je orderwaarde lager dan €50,-? Dan rekenen we €5,99 voor het verzenden van je bestelling.
Ja! Bike.nl verzendt ook naar België. Voor verzendingen naar België geldt geen extra levertijd.
Al onze fietsen worden geleverd in doos. Om het jou zo gemakkelijk mogelijk te maken zijn onze fietsen al voor 85% afgemonteerd. Afhankelijk van de fiets moet je het volgende nog monteren:
- Het voorwiel monteren
- Het voorspatbord monteren
- Het stuur in elkaar zetten en op de fiets monteren
- Zadel en zadelbuis in elkaar zetten en op de fiets monteren
- Remmen en eventuele versnelling afstellen
- Trappers op de fiets monteren
- Eventuele zijwieltjes monteren
- Eventuele voordrager monteren
- Controleer of alle boutjes en moertjes goed vast zitten
- Voor goed onderhoud de fiets inspuiten en invetten met roestwerende middelen om alle onderdelen van de fiets goed te beschermen
Omdat Bike.nl een online fietsenwinkel is en niet beschikt over een fysieke locatie is het helaas niet mogelijk om je bestelling af te halen. Maar: dankzij onze snelle levertijden heb je je nieuwe aankoop snel in huis. Wel zo makkelijk!
Het is helaas niet mogelijk om een bestelling af te halen bij een servicepunt. Heb je een accessoire besteld? Dan wordt deze bij een mislukte afleverpoging bij een postpunt afgegeven. Via je Track & Trace-code kun je dit inzien.
Heb je een fiets besteld? Deze worden door Bike.nl via DHL verzonden. Vanwege de grootte kunnen ook fietsen niet opgehaald worden bij een servicepunt. Ben je niet thuis tijdens de leverpoging? Dan zal DHL nogmaals bij je langskomen om de fiets te bezorgen. Als DHL je tijdens deze bezorgpoging opnieuw niet aantreft, dan zal de fiets naar ons retour worden gezonden.
Heb je een fiets besteld? Deze worden door Bike.nl via DHL verzonden. Vanwege de grootte kunnen ook fietsen niet opgehaald worden bij een servicepunt. Ben je niet thuis tijdens de leverpoging? Dan zal DHL nogmaals bij je langskomen om de fiets te bezorgen. Als DHL je tijdens deze bezorgpoging opnieuw niet aantreft, dan zal de fiets naar ons retour worden gezonden.
Heb je een fiets besteld? Dan wordt deze op doordeweekse dagen (maandag t/m vrijdag) bezorgd. Kleinere pakketten worden vaak ook op zaterdag thuisbezorgd.
Helaas is het op dit moment niet mogelijk om bij je bestelling een gewenst aflevermoment te kiezen.
Jazeker! Via je persoonlijke Bike.nl account kun je je bestelling gemakkelijk volgen. Zo weet je precies wanneer je je nieuwe aankoop ontvangt! Heb je besteld zonder account? Dan kun je onderstaande knop gebruiken om de status van je verzending te bekijken via DHL Track & Trace. Houd hiervoor je trackingnummer bij de hand. Deze kun je terugvinden in je account en in de verzendbevestiging die we je per e-mail hebben gestuurd.
Bij kleine pakketten, zoals fietsaccessoires, zal DHL één bezorgpoging ondernemen. Kan je pakket op dit moment niet worden bezorgd? Dan wordt je bestelling bij een DHL Servicepunt afgeleverd. Hier kun je je bestelling in ontvangst nemen wanneer het jou uitkomt!
Heb je een fiets besteld? Dan worden door DHL twee afleverpogingen ondernomen. Als je op beide momenten niet thuis bent, zal je bestelling naar Bike.nl retour worden gezonden. Neem dan contact op met onze klantenservice via 085 760 7108. Bij fietsen die rijklaar worden verzonden zal onze vervoerder contact met je opnemen om een nieuwe bezorgpoging in te plannen.
Heb je een fiets besteld? Dan worden door DHL twee afleverpogingen ondernomen. Als je op beide momenten niet thuis bent, zal je bestelling naar Bike.nl retour worden gezonden. Neem dan contact op met onze klantenservice via 085 760 7108. Bij fietsen die rijklaar worden verzonden zal onze vervoerder contact met je opnemen om een nieuwe bezorgpoging in te plannen.
Nee, dit is helaas niet mogelijk.
Heb je foutieve adresgegevens doorgegeven bij het plaatsen van je bestelling? Neem dan zo snel mogelijk telefonisch contact op met onze klantenservice via 085 760 7108. Wij nemen dan contact op met onze vervoerder om de adreswijziging door te geven. Vanwege deze adreswijziging moet je rekening houden met een vertraging van 1-3 werkdagen.
Indien je bestelling al onderweg is, zal de chauffeur een bezorgpoging ondernemen op het aangegeven adres. Neem indien mogelijk contact op met de bewoners van dit adres om het pakket te weigeren (zodat deze kan worden doorgezet naar het juiste adres) of aan te nemen zodat je het pakket zelf kan afhalen.
Indien je bestelling al onderweg is, zal de chauffeur een bezorgpoging ondernemen op het aangegeven adres. Neem indien mogelijk contact op met de bewoners van dit adres om het pakket te weigeren (zodat deze kan worden doorgezet naar het juiste adres) of aan te nemen zodat je het pakket zelf kan afhalen.
Indien je bestelling volgens de Track & Trace-code wel is bezorgd kun je bij je buren nagaan of zij het pakket in ontvangst hebben genomen. Controleer ook de handtekening die door de ontvanger is gezet. Hebben je buren niets ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij nemen dan contact op met onze vervoerder om na te gaan waar de bestelling is afgegeven.