Menu
Winkelwagen

Service & Garantie

Is je bestelling beschadigd of incompleet? Dan willen we je allereerst onze verontschuldigingen aanbieden. Dit is natuurlijk niet de bedoeling! Je kunt een e-mail sturen naar klantenservice@bigline.nl onder vermelding van je ordernummer en beeldmateriaal van de beschadiging. We helpen je graag!

De garantievoorwaarden voor fietsen verschillen per fabrikant, maar ook per onderdeel van de fiets. Wil je meer informatie? Bekijk dan de pagina over de Kwaliteit & Garantie van onze fietsen!

Niet alle onderdelen van een fiets vallen onder de garantie. Ook vereisen fabrikanten vaak goed onderhoud om aanspraak te kunnen maken op de garantie. Lees daarom goed de garantievoorwaarden van de fabrikant door en kijk op onze onderhoudspagina voor tips om je fiets te onderhouden!

De garantie op accessoires en onderdelen is merkafhankelijk. Bike.nl biedt altijd de fabrieksgarantie op deze producten!
Bike.nl is een online fietsenwinkel en beschikt dan ook niet over een werkplaats om je fiets te kunnen repareren. Valt je reparatie onder de garantie? Dan zorgen we ervoor dat je fiets ter reparatie aangemeld wordt bij onze reparatiepartner. Om hiervoor in aanmerking te komen dien je onze klantenservice te mailen op klantenservice@bigline.nl, voorzien van afbeeldingen van het defect.

Meld je binnen twee weken na aankoop een fabrieksfout aan onze klantenservice, dan zorgen wij natuurlijk dat dit wordt opgelost en kunnen we de fiets omruilen of de reparatie vergoeden. Is je fiets defect en gaat het hierbij om een draaiend of slijtageonderdeel, dan zijn je reparatiekosten voor eigen rekening.
Bike.nl is een online fietsenwinkel en heeft dan ook geen fysieke werkplaats. Kom je nog in aanmerking voor een gratis onderhoudsbeurt die je bij je nieuwe fiets hebt ontvangen, dan kun je deze via onze klantenservice laten inplannen. Let op: de eerste onderhoudsbeurt gratis geldt alleen op E-bikes! De onderhoudsbeurt kan binnen 5mnd / 750km ingepland worden. Wil je een reguliere onderhoudsbeurt voor de fiets laten uitvoeren? Dit is mogelijk in samenwerking met onze partner. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice! Natuurlijk ben je niet verplicht de onderhoudsbeurt via Bike.nl in te plannen en kun je de beurt ook laten uitvoeren bij een gespecialiseerde (E-bike) fietsenmaker in je regio. De kosten voor het onderhoud zijn voor eigen rekening.
Het is heel vervelend als de accu van je E-bike defect is. Hier helpen we je dan ook graag zo snel mogelijk mee! In het geval van een defecte accu stuur je een e-mail naar klantenservice@bigline.nl met je aankoopfactuur, het serienummer van de accu (deze begint met s/n en kun je vinden op de onderzijde of kopse kant van de accu) en een duidelijke beschrijving van de problemen die je ervaart met de accu (gaat het display aan, laadt de accu op, wat doet de lader wanneer u deze aansluit). Je hebt twee jaar fabrieksgarantie op de accu. Defecten door weersinvloeden (met -10 graden buiten laten staan of met +30 graden opladen in de volle zon), het zelf openmaken van de accu en diepontlading van de accu zijn uitgesloten van de garantie.
Indien er een elektrisch onderdeel defect is en dit defect binnen de garantie valt, kun je contact opnemen met onze klantenservice via e-mail: klantenservice@bigline.nl. Wij ontvangen graag een duidelijke beschrijving van de problemen die je ervaart en hoe deze ontstaan zijn. Natuurlijk stuur je je gegevens (bon, factuur en ondernummer) mee, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen.
De actieradius van je elektrische fiets is van veel factoren afhankelijk. Denk hierbij aan de staat van de fiets, motor en accu, de staat van uw banden, de bandenspanning, het gewicht op en/of achter de fiets, de afstelling van het zadel, de trapstand, de accustand, de weersomstandigheden en de staat van het wegdek.

Deze actieradius-calculator van Bosch illustreert hoe verschillende factoren van invloed zijn op uw accu. De calculator is alleen ter illustratie, hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Mocht je het vermoeden hebben dat er iets niet klopt met de accu van je elektrische fiets, dan kun je deze ter beoordeling bij ons aanbieden. Neem hiervoor telefonisch of per e-mail contact op met onze klantenservice. Onze testafdeling zal je accu testen en indien nodig terugsturen naar de leverancier voor verder onderzoek. Let wel: een accu mag wettelijk gezien een percentage aan capaciteit per jaar verliezen, na 5 jaar worden de meeste Li-ion en NiMH-accu’s afgeschreven.